Η ιαπωνική ποπ (J-pop) είναι μια τεράστια βιομηχανία που παράγει όχι μόνο τραγουδιστές, συγκροτήματα, τραγούδια και μουσικά βίντεο αλλά τάσεις μόδας τόσο εντός όσο και εκτός Ιαπωνίας. Στα βασικά χαρακτηριστικά της περιλαμβάνεται η χρήση αγγλικών λέξεων και φράσεων, οι οποίες συχνά δεν συνδέονται με τους ιαπωνικούς στίχους που προηγούνται ή ακολουθούν. Αξίζει να σημειωθεί πως εξίσου σημαντικό ρόλο με τη μουσική παίζει το οπτικό κομμάτι είτε πρόκειται για συναυλία είτε για βίντεο κλιπ.
Το αισθητικό αποτέλεσμα, αναλόγως με τα γούστα του καθενός, μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μοναδικό, πρωτότυπο, δημιουργικό" ή "περίεργο, υπερβολικό, κιτς" .
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 2012.
Η Kyari Pamyu-Pamyu έγινε γνωστή ως μοντέλο στην περιοχή Χαρατζούκου (τη Μέκκα, υποτίθεται, των ακραίων στυλ στην Ιαπωνία, από όπου ξεκίνησαν διάφορες τάσεις που στη συνέχεια έλαβαν διαστάσεις παγκόσμιας επιδημίας). Χαρακτηρίζεται από τα 100 γραμμάρια ψεύτικης βλεφαρίδας σε κάθε μάτι και τις πολύπλοκες ενδυματολογικές επιλογές που καθιστούν τις εμφανίσεις της τόσο δημοφιλείς.
Άλλα παραδείγματα περιλαμβάνουν τους Golden Bomber, των οποίων το τραγούδι Memeshikute γνώρισε φέτος τεράστια επιτυχία, παρότι κυκλοφόρησε πριν 2.5 χρόνια,
τις Momo iro Clover Z που θυμίζουν αρκετά τις AKB48 ,
τις προαναφερθείσες ΑΚΒ48,
οι οποίες αποτελούν μια μίνι-βιομηχανία από μόνες τους,και άλλους πολλούς.
Όχι πως όλοι οι Ιάπωνες καλλιτέχνες κάνουν μπάνιο με γκλίτερ πριν βγουν στη σκηνή.
Υπάρχουν και άλλες, πολύ πιο ευχάριστες παρουσίες, όπως για παράδειγμα οι Funky Monkey Babys, οι οποίοι όμως ανακοίνωσαν το τέλος της καριέρας τους καθώς ένα από τα μέλη θα αποσυρθεί από τον κόσμο της showbiz για να αναλάβει τα ηνία ενός βουδιστικού ναού, θέση κληρονομική στον ιαπωνικό βουδισμό.
Να μια φράση που αποκλείεται να κληθεί να γράψει δημοσιογράφος ο οποίος καλύπτει την ελληνική μουσική σκηνή.
No comments:
Post a Comment